For the last time


Am incercat sa evit subiectul dar ... se pare ca sunt obligat sa-l abordez pentru ca pur si simplu m-am saturat! Peste tot aud numai disponibilizari, cresteri de preturi, reduceri de salarii si pensionare care zbiara pe strazi "A venit apocalipsa maica!" .

In primul rand toata lumea stie ca aceasta "criza" a fost comandata, cu o portie de cartofi prajiti si o McSundae cu topping de ciocolata, de catre anumite persoane care bineinteles au numai de profitat din toata povestea asta. Totul incepe cu o stire la ProTV " O sa saracim cu toti!/ Vine criza financiara si ne prinde cu chilotii in vine pe toti!/ Scad importurile si cresc preturile la alimente!/ Dacia disponibilizeaza 3.000.000 de angajati din cauza crizei ! " .

Fratilor !!! Era doar o chestiune de timp scaderea vanzarilor Dacia in Romania, pentru ca la un moment dat pana si badea Gheorghe din capul satului isi dadea seama ca da o gramada de bani pe o cutie de carton care nu merita "punct". Din cauza mass media toti investitorii straini s-au speriat si de ce ? hai sa folosesc un exemplu destul de relevant si anume filmul "Paycheck" cu Ben Affleck, o porcarie de film de altfel in care Benny a demonstrat ca ii sta mai bine in scutece decat in filme, iar in acest filmulet Guvernul a construit in secret o masina care prezicea viitorul. Acolo isi da seama nenea Affleck de faptul ca daca masinuta prezicea un razboi, atunci americanii incepeau un razboi pentru a evita razboiul prezis. Daca prezicea o boala fatala care distrugea omenirea, atunci americanii adunau toti oamenii intr-un loc pentru protectie si astfel se producea virusul. Deci orice ar fi prezis masinutza respectiva, americanii faceau involuntar.
Exact asta s-a intamplat la noi. ProTV a spus ca firmele cu capital strain vor da faliment iar acestea de frica au inceput sa concedieze oameni, au crescut preturi si de frica sa nu dea faliment au vandut firmele si au fugit. Ce rezulta? Productie interna scazuta, contributiile la stat au scazut pentru ca au disparut oamenii care isi plateau taxele si impozitele la timp si astfel ... creste Euroooo.

In timp ce creste Euro ce se intampla? Bancile cresc dobanzile de frica sa nu intre si ele in faliment, oamenii nu isi mai permit sa isi cumpere o masina si scade puterea de cumparare.
Preturile la imobiliare scad, dar oricum nimeni nu isi mai permite sa cumpere ceva. Aici vorbesc de oamenii de rand, care sunt cei mai afectati de situatia actuala.

Acum, in timpul "crizei" ce surpriza imi face Carrefour? Pai, inainte ma duceam, imi faceam cumparaturile, plateam si luam pungutele GRATUITE de la casa pe care le umpleam cu tampoane, lotiuni de corp, creme de epilat si alte produse pe care le foloseste un barbat modern cum sunt eu. Dar ultima oara cand am fost ... am constatat ca nu mai exista pungute si s-au introdus sacosile "ecologice" confectionate din material reciclabil. Nu am nici o problema cu asta "Save Willy" si toate cele ! Insa acum sunt obligat sa dau 50 de bani pe fiecare punguta, problema nu e din cauza banilor ci e doar o chestiune de principiu, dar asta nu e totul nuuu, pentru ca la acesti 50 de bani se adauga inca 20 sub denumirea de "TAXA ECO" !!! Cata nesimtire sa aveti mai fratilor, adica imi spuneti ca eu salvez planeta daca imi cumpar o punga de carton? Si asa ma motivati voi pe mine sa salvez ecosistemul, printr-o taxa eco ???
Ce efect are introducerea taxei eco si pungilor reciclabile in hipermarketuri ??? Profit mai mare al acestora. De ce? Pentru ca nu o sa platesc nici o taxa eco pentru o sacosa care nu tine decat 2 banane si 3 portocale si o sa imi cumpar tot pungi de plastic mai scumpe dar rezistente.

Efectul introducerii pungutelor eco este acelasi ca si introducerea pozelor scarboase pe pachetele de tigari .... adica 0.

Cand o sa se termine criza ??? Atunci cand o sa ne ridicam din fotolii si o sa spunem "AJUNGE"!

5 comentarii:

Glory Box spunea...

Ioi, cred ca ti-a luat design-ul razna ... eu il vad imprastiat.

Asa, eu cred ca situatia nu e atat de simpla precum o prezinti tu, dar o sa pun asta pe spatele supararii di enervarii :D

Anyway, conceptul despre care vorbeai la inceput poarte numele de self-fulfilling prophecy si il gasesti in psihologie :)

Ionut spunea...

Am observat si eu faza cu design-ul, la munca tot asa imprastiat il vad :|

Intr-un fel eu cam sper sa fie mai simpla ... dar :D
Self-fullfilling got it ;)

Roxana Costea spunea...

ai luat-o razna cu comploturile.... uită-te la Zeitgeist Adendum ca să le alimentezi:) zice totul despre criza financiară
http://video.google.com/videoplay?docid=7065205277695921912

Adrian Costea spunea...

fiti-ar blogu imprastiat sa-ti fie; n-am avut rabdare o litera sa citesc; schimba aspectu

Ionut spunea...

La mine se vede normal :(, o sa il schimb :|